tisdag 16 september 2014

Hej! Mitt namn är Johan Löfgren. 
Bor i Åmotfors 2mil utanför Arvika. Driver Löfgrens Plåt & Industriservice AB
Denna blogg handlar om en Buick Super Sedanette Custom från 1949.
Här kan ni följa mitt bygge från början till slut, om nu en custom någonsin blir klar.
 

Här är bild på bilen när den inhandlades 2009.


Här en annan bild när bilen är "färdig" 2014.


 Här är en bild tagen från jungfrufärden på väg mot Coupe Devils Bonanza i Norge i gott sällskap av  Darren Chapman från Karlstad i sin Buick -49a och 
Gustav Berlingson från Arvika i sin Pontiac -49a.


Här rullar vi in på Bonanza! (Bild lånad av Kustomrama Sondre Kvipt.) Inte varje dag det kommer två stycken taksänkta Buick customs på rad.


Väl framme på Bonanza! Trots regn hela vägen skötte hon sig utan krångel.

 



Nästa resa gick mot Customs of Swedens årliga Leadparking i Skultuna.
 Även denna resa gick klanderfritt trots 40 mil enkel väg.


Det var en glädjens dag när juryn i Customs of Sweden utsåg min bil till 
Leadsled of the Year. 


Trots många snygga customs och hård konkurans vann min custom 
detta snygga vandringspris gjort av Allan Bergman. 


Här ser ni några bilder tagna av fotograf Bo Bertilsson för repotage i tidningen Wheels magazine.
Bilderna togs vid Skultuna messingbruk i samband med Lead Parking.

 


Här syns tydligt att man inte ska snåla och anlita en oseriös kromfirma. Även om en del tror att billigt alltid är bäst.. Tack Jocke på Stockholms Metallsliperi för ett proffsigt utfört arbete! Bra Jobbat!!




Solen får inte bara lacken att glänsa, man får även en inblick på hur frisyren kommer att bli om några år :) Men kom ihåg flint är fint som man säger på ren Värmländska!




Även här syns det varför det är viktigt med en seriös kromfirma.




Tack Bosse "Bson" för dom fina korten.
 



Med tanke på att jag inte är nån mästerfotograf har jag lånat bilder av 
fotografen Leif Willman.
Bilderna märkta "Ponyfotos" är från A-Bombers träffen i Uddevalla.


Här står min och Darren Chapmans bilar sida vid sida. 
Same same but different skulle man kunna säga.








 Jag och Custom legenden Gene Winfield.

Till höger i bloggen ser ni rubriken "Sidor" 
där kan ni följa bygget från början till slut.


















6 kommentarer:

  1. Grattis till ett välförtjänt pris! Sjukt fint bygge, byggt ordentligt och ett fantastiskt linjespel rakt igenom! /Ludde

    SvaraRadera
  2. Jag har följt ditt bygge nästan sen starten och slutresultatet blev skitsnyggt på ren svenska. Grattis till priserna och ett fantastiskt bygge. Carla.

    SvaraRadera
  3. Riktigt coolt bygge!! Bra jobbat��

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag hittade hit eftersom jag såg din bil nu på Edaportalen. Jag skulle gärna vilja göra ett reportage om dig i Länstidningen Värmlandsbygden. Du kan väl slänga iväg ett mail till mig?

    josefin@wallintino.se

    SvaraRadera
  5. This article is so much informative about cars, I would like to share it. The best shipping and transport service that may gives you best facilities just come and join us 2019 nissan 370z sport

    SvaraRadera